fredag 23 maj 2008

Kreta


Nu är man hemma i Sollefteå igen efter en riktigt bra lägervecka på Kreta. Som jag skrev tidigare var det en väldigt fin träningsmiljö, och terrängen var riktigt tuff, ibland lite väl jobbig för min smak. Jag tycker bäst om då det är lite plattare så att jag kan sträcka ut och utnyttja min längd=).

Men jag behöver faktiskt träna på att åka just uppför, så därför var det ett bra tillfälle att utnyttja Kretas alla backar.

En annan sak jag kommit fram till att jag bör träna på, är att hålla mig på benen.

För ungefär två veckor sedan ramlade jag när jag åkte rullskidor nedför Hallstabacken, och jag fick ganska fina skrubbsår. Nu på Kreta lyckades jag med samma sak, fast med cykel. Jag Bryntesson och Jönsson var ute och cyklade längs en grusväg, och jag hade precis kört om Jönsson i en utförsbacke, då jag kör på en sten och känner att det tar tvärstopp. På något sätt lyckas jag slita mig loss från SPD-pedalerna, och gör sedan en halv framåtvolt och landar bland stenarna på vägen. Rätt ont gjorde det faktiskt, fast jag var mest arg. Det känns som att det är någon däruppe som vill mig något ont, men nu hoppas jag i alla fall att jag gjort mina vurpor för det här året. Det är ju lika bra att göra bort dom på en gång, visst då?=)

På Kreta var det i alla fall bra stämning i laget, och alla, inklusive mig, verkade vara nöjda med Gundes upplägg.

Vi bodde väldigt bra på ett all-inclusive hotell (perfekt för hungriga skidåkare) som låg utanför staden Iaerepetra.

Nästa läger blir i Torsby i slutet av juni, och planen är att träna på bra fram tills dess, så att man kan ge dom stora grabbarna en match. För snabbt åker dom, det är en sak som är säker!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida