lördag 29 november 2008

Åtta!

Att komma åtta i min första världscuptävling i landslagsdress hade jag aldrig trott när jag kom hit till Kuusamo i torsdags! Idag var det grymt roligt att åka skidor, och det mesta gick som det skulle.

Kvalet kändes ruggigt bra, och jag lyckades staka in på en femteplats, vilket var långt över mina förväntningar. Kvarten gick även den bra trots att jag ställdes mot rutinerade sprinträvar såsom Eldar Rönning och Ola Viggen Hattestad. I semin började den tuffa banan att kännas i benen och en halvdålig ingång i sista backen satte stopp för fortsatta avancemang. I B-finalen lyckades jag krama ur de sista krafterna och slutade tvåa efter Vassili Rotchev; en placering som jag är riktigt nöjd med!

Det var också kul att se att Lina Andersson är tillbaka och Emil Jönsson lyckas säkert trycka dit dom där norrmännen så småningom. Och jag hjälper gärna till!=)

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stort grattis! Det var grymt att få följa din framfart idag. Satt klistrad framför datorn här i Vålådalen. Eurosport-player funkade jävligt bra. Skönt att kunna följa er vart man än är...

Kör hårt framöver!

29 november 2008 kl. 21:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida