fredag 28 november 2008

WC Kuusamo

Nu har jag precis åkt morgondagens sprintbana här i Kuusamo. Den är förlängd sedan fjolåret och har nu två riktigt tuffa backar. Alla minns väl den grymma sistabacken där Emil Jönsson och Mats Larsson sprintade upp i fjolårets final?

För mig är det världscuppremiär i landslagsdress och det ska bli riktigt roligt att åka imorgon. Jag är taggad till tusen!
Jag får hoppas att benen är lika pigga som förra gången jag åkte en sprintvärldscup, för då gick det faktiskt riktigt bra. Det var i Stockholm för snart två år sedan, och den tävlingen slutade med en 14:e plats. Därför vet jag att jag har farten i kroppen. Det gäller bara att få ut den. Förhoppningsvis får jag det imorgon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida