söndag 11 januari 2009

Intersport Cup Östersund

Just nu känns det som att jag inte har några ben i kroppen. Jag känner mig som en stor spaghetti-klump som bara dallrar omkring. Dagens sprinttävlingar i Intersport Cup här i Östersund tog helt slut på mig.
Kvalet gick rätt bra. Jag åkte in som tvåa bakom Emil Jönsson, men det var ingen toppenkänsla i kroppen. I kvarten och semin fick jag slita ganska rejält, och känslan var inte helt hundra. Men sen i finalen lyckades jag mobilisera mina krafter på något märkligt sätt, och efter en tuff spurtduell mot Düsseldorf-kungen Peter Larsson blev jag tvåa efter Emil Jönsson.

Det var skönt att få ett besked att man är tillbaka efter den sjukdom jag hade efter WC i Düsseldorf. Jag har tränat ganska hårt den här veckan, och det känns att formen inte helt har kommit än, men siktet är inställt på nästa helg då jag tävlar i Vancouver! Då ska kroppen koka av energi!

Det har blivit lite ändrade planer inför veckan och vi har bytt avresedag. Jag åker dit på onsdag och hem på söndag, så det blir en riktigt kort visit i landet "over there". Det som står på schemat för mig är klassisk individuell sprint på fredag, och jag är redan nu grymt laddad!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida