måndag 26 januari 2009

SM Sundsvall

Helgen blev en riktigt besvikelse! Jag var riktigt laddad att åka, men kroppen ville något annat. Jag tyckte att jag hade förberett mig bra men det saknades både uthållighet och explosivitet. Redan efter första backen blev jag ordentligt stum, och krafterna var helt slut när jag vek in på det tuffa upploppet.

87 hundradelar saknades för avancemang och en sån här helg inser man hur tajt det är i världseliten. De 30 första var inom 5,8 sekunder...

Menmen, så är det. Det kommer nya tävlingar. Det ska faktiskt bli väldigt roligt att få åka en traditionell distanstävling nu på SM. Det var ett tag sen om man säger så. Närmare bestämt världscupen i Gällivare långt innan jul. Nu på SM är planen att åka alla distanserna och det innebär skiathlon på torsdag, sprint klassiskt på lördag och 15 km skate på söndag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida