söndag 4 januari 2009

Östersund

Det blev ingen Skandinavisk Cup för min del utan istället en penicillin-kur för att bli fri en svullen halsmandel. Jag var riktigt sugen på att åka i helgen men kände att det var dumt att chansa och åka dit och kanske bli sjuk igen. Därför har jag istället kommit igång med träningen på hemmaplan. Idag körde jag första dubbelpasset sen förkylningen, och kroppen känns bättre och bättre.

Ruggigt kallt var det idag i alla fall! Termometern stod på -20 grader när jag vaknade i morse, och därför var det full mundering bestående av både rånarluva och dubbla underställ som gällde.

Det känns i alla fall skönt att vara tillbaka i Östersund igen efter lite julledighet i Piteå samt en kortare visit i Sundsvall. Imorn kommer Maggie hem och för första gången är det jag som är ensam hemma i lägenheten och hon som tävlar. Det är lite ovant;) Hon kom förresten sexa i sprinten på Skandinaviska Cupen i helgen, så det här med sprint är något som verkar passa oss båda två rätt bra!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida