lördag 17 januari 2009

WC Vancouver

Just nu är jag lite besviken! Kroppen kändes riktigt bra igår när jag åkte banan, och jag var väldigt förväntansfull inför dagen, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade hoppats på mer!
Efter prologen var jag helt yr och hade mjölksyra upp över öronen, och jag kände redan då att kroppen inte var helt på topp, men en 7:e plats i kvalet var ändå bra. Sedan i kvarten tycker jag ändå att jag fick loppet dit jag ville. Jag hade ledningen större delen av loppet och kunde åka stort och avslappnat. Men sen på upploppet fanns inte krafterna där! Jag hade så gärna velat vara i semifinal, men kroppen var helt enkelt inte pigg nog idag!

Men när jag tänker efter är en 12:e plats ändå helt okej. Jag får ta med mig det positiva från helgen och ladda om till nästa tävling. En skidåkarkarriär går inte spikrakt uppåt. Och tur är väl kanske det.

Nu har jag i alla fall fått känna på OS-banorna, och med lite mer träning kanske man kan nå upp till den klass som Jönsson visade idag, för han var helt enkelt grym! Dessutom så kom ju Anna Olsson på en tredje plats så det blev ju faktiskt en riktigt bra svensk dag!


Såhär ser OS-arenan ut, rätt fint är det faktiskt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida