söndag 15 februari 2009

Hemma

Dagens tävling i Ulricehamn gick faktiskt rätt bra. Skate 10 km är ju inte precis min bästa disciplin, men jag lyckades komma på en 12:e plats och dessutom var jag 3:a av svenskarna, vilket jag är riktigt nöjd med!

Till skillnad från SM där det gick lite tyngre i den fria stilen var det idag en bana som passade mig mycket bättre, och dessutom var jag piggare i kroppen. Extra roligt var det att jag lyckades knipa tredjeplatsen i den totala Skandinaviska Cupen (Ulricehamn var sista deltävlingen), bara några enstaka poäng före en norrmann, och det kändes som en välbehövlig revansch för gårdagens stavbrott!

Som jag förstått det innebär detta också att jag får en friplats i alla tävlingar i världscupen denna säsong ut samt alla tävlingar innan jul, vilket skulle vara grymt roligt!

Nu ska det i alla fall bli skönt att få vara hemma ett tag i Östersund och ta det lite lugnare med tävlandet. Men det kommer nog finnas saker att ägna tiden åt ändå för på fredag har jag tenta i Nationalekonomi och jag har hitttills varit på en lektion, så det lär nog bli en hel del plugg dom närmsta dagarna;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida