torsdag 12 februari 2009

Ulricehamn

Det blev en riktigt rolig avslutande tävling på Skandinaviska Cupen. 30 km klassiskt var det som stod på programmet, och i det tuffa motståndet lyckades jag komma på en tredje plats, vilket jag är grymt nöjd med! Jag hade turen att få hänga loppets tvåa Geir Ludvig Åsen från 5 till 15 km då jag tvingades släppa. Därefter blev jag tvungen att sänka tempot ganska rejält, men lyckades få till en bra avslutning som räckte hela vägen till pallen!
Det var i alla fall riktigt skönt att få till ett bra distanslopp, och visa att man inte bara är en renodlad sprinter.

HÄR kan ni se bilder från Skand Cupen.

Nu har skidturnerandet fortsatt till Ulricehamn för helgens Intersport och Skandinaviska Cup, så här är det full fart. När jag räknade efter nyligen så kom jag fram till att jag sovit fyra nätter i Östersund den senaste månaden, så det här med att resa börjar jag kunna ganska bra;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida