lördag 26 september 2009

Älghufs

Idag har jag kört riktigt jobbiga skidgångsintervaller i Gustavsbergsbacken på Frösön, här i Östersund. Eller rättare sagt har jag kört älghufs a'la Monsen vilket är en blandning mellan vanlig stavgång och sprättande, ett av Arilds indiandetricks! Riktigt jobbigt var det i alla fall och jag kan lova att jag fick mjölksyra så att det räckte
och blev över. 5x4 min A3+, med 5 min vila var det som gällde.

Träningen har i alla fall gått bra på slutet och nu känns det verkligen som att kroppen börjar vakna igen efter min förkylning jag hade innan Torsby-lägret.
I eftermiddag blir det ett lugnare rullskidpass och imorn är det ett långpass löpning som står på schemat.

Så här hårt fick mitt hjärta jobba idag, har en maxpuls på cirka 198-200 (det gråa i bakgrunden är pulskurvan och det gula i förgunden är höjdkurvan):

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida