söndag 13 december 2009

Sprint

En åttondeplacering blev det i dagens fristilssprint här i Davos och det är jag riktigt nöjd med! Det var en tangering av mitt bästa resultat någonsin! Fick till ett ruskigt bra kval då jag lyckades knipa andraplatsen efter Petukhov, så det var ett bra kvitto på att kroppen är pigg!
Tyvärr tog det stopp i semifinalen, då jag hade en lite för dålig position på toppen av backen innan vändningen. Banan här i Davos är väldigt speciell, och vilken position man har vid vändningen är extremt viktig. Det visade sig inte minst för mig i kvartsfinalen då jag låg tvåa efter Northug i näst sista backen, och därmed fick bra sug bakom honom i utförsbacken, som gjorde att jag tog mig förbi och till och med fick en liten lucka. Mina 91 kg gjorde säkert sitt också, tillsammans med en riktigt grym insats av det svenska vallateamet! Skidor är verkligen roligt när det går bra!
Idag höll ju också stavar och skidor, och dessutom lyckades jag ju stå på benen. Ett steg framåt!
Nu blir det några lugna dagar här i Davos innan resan går vidare till Rogla i Slovenien på torsdag.

1 kommentarer:

Anonymous Fam Pajala med dottern sa...

Grattis Jeppe! Vi skrek allihopa i vardagsrummet i Luleå så vi trodde taket skulle lyfta! Bra kört!

13 december 2009 kl. 21:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida