lördag 5 december 2009

Tillbaka på hotellet


Det blev några stygn på sjukhuset, men rispan hade inte gått ändå ner till muskeln, utan det var bara ytligt som tur var. Men det blir ändå ingen start imorn, utan jag tar det säkra före det osäkra. Som sagt strulade det till sig i kvartsfinalen på första varvet i kurvan alldeles innan upploppet, och jag fick en stav i bröstet. Jag lyckades dock täppa till luckan som blev upp till de andra och krångla mig vidare till semi. Men väl där tog det stopp. Jag hade helt enkelt ödslat för mkt krafter då jag var tvungen att jobba ikapp de övriga i kvarten, och därför hade jag inte mycket kvar att ge. Först efter semifinalen upptäckte jag också att det var ett rätt skapligt sår jag hade fått i bröstet... Men men, allt som allt är jag ändå nöjd med tävlingen. Det var min första skatesprint i världscupen som jag gått vidare från kvalet och en semifinalplats är jag riktigt nöjd med! Dessutom lovade jag Arild att han skulle få klippa mig om jag gick till semifinal. Får se hur det blir med det:p För de övriga killarna i laget var det också rätt struligt och det här är verkligen en bana då man behöver lite flyt. Det är smalt, trångt och svårt att ta sig förbi. Bättre gick det dock för Hanna Falk, som lyckades vinna. Grymt imponerande!

1 kommentarer:

Anonymous Skidjan sa...

Det var grymt kört i kvarten, från sista plats x antal meter bakom täten till att kriga sig vidare... starkt var ordet!

5 december 2009 kl. 19:12  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida