torsdag 11 mars 2010

Drammen

Det blev en 15:e plats idag i Drammen. Kände mig ganska seg och loj i kvalet, så det gick väl inte lysande, men vidare kom jag ju i alla fall. Världscupstävlingar i Norge är ju i princip de tuffaste tävlingar man kan åka konkurrensmässigt sett (då Norge även har en nationell kvot), och det var det även idag med 13 norrmän bland de 30 bästa.
I kvartsfinalen kändes kroppen lite piggare och trots en riktigt dåligt start lyckades jag kriga mig fram till en andraplats på toppen av första backen. Men sedan var det väl inte direkt jättetaktiskt att ligga kvar i rygg bakom Emil då han bestämde sig för att sänka tempot på banans långa stakparti. Andrew Newell smet förbi, och jag hann aldrig riktigt ikapp på upploppet, utan det blev en tredjeplats bakom Emil och Newell.
Jag hade hoppats på mer idag, och det är alltid snopet att åka ut så pass tidigt, men nu hoppas jag i alla fall att kroppen har fått en välbehövlig genomkörare inför kommande lopp.
I vilket fall var det riktigt skoj att se Emils utklassning (för det var det ju faktiskt) och Magdas otroliga lopp som räckte ända till en fjärdeplats! Grymt imponerande!
Nu är vi på plats i Holmenkollen, och på söndag fortsätter tävlandet för oss sprintare med en sprint i fri stil. Innan dess skall distans-herrarna avverka Kollens klassiska femmil på lördagen, och förhoppningsvis har vi en svensk som slår Northug i spurten även då. Vi kanske ska slänga in Jönsson?!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida