tisdag 24 augusti 2010

Flow

Idag var det en såndär bra dag igen. Maxtest på Vintersportcentrum brukar inte direkt vara min favorit. Att åka med en slang i munnen på ett rullband för att få ut en massa siffror är inte sådär jättekul. När man dessutom vet att backen är oändligt lång tycker jag att det brukar vara ännu svårare att ta ut sig till max. Jag vill gärna ha ett mål i sikte och konkurrenter vid min sida.
Men idag gick det faktiskt bra. Jag tror jag lyckades mota bort de negativa tankarna, och istället för att tänka på hur jobbigt det var och hur länge jag skulle orka vara kvar på bandet, försökte jag tänka i nuet och fokusera på tekniken. Det kan låta klyschigt det där och det är något som många säger, att idag ska jag bara fokusera på min egen insats och tänka på tekniken, men jag tror det är ett bra sätt för att hitta det där flowet som många letar efter; då allt bara flyter på och man känner sig så himla stark. Det är som att leva i en liten bubbla ett tag. En bra bubbla.

1 kommentarer:

Anonymous Ewa o Rune sa...

Härligt att läsa att du är på "g" igen. Lycka till i skidsäsongen som kommer!
Hälsningar Ewa o Rune

24 augusti 2010 kl. 17:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida