torsdag 7 oktober 2010

Down and up

Kroppen var som sagt inte riktigt med i matchen förra veckan och i fredags morse när jag vaknade kände jag mig lite sådär konstig i halsen. Inte riktigt ont egentligen, utan bara lite, lite annorlunda mot hur det känns vanligtvis; förmodligen inget som en "vanlig" människa skulle tänka på, men som skidåkare har man utvecklat en viss form av fingertoppskänsla när det gäller förkylningar. Därför bestämde jag mig för att ta en vilodag istället, men tyvärr hjälpte inte det, utan senare på kvällen började halsen kännas lite sämre och när jag vaknade upp i lördags morse hade även näsan fått sig en dos av baciller.
Men som tur var blev det inget långvarigt, utan igår kunde jag träna lite lätt igen och idag blev det ett något längre pass. Vare sig man tror det eller inte så kan det faktiskt vara bra att ha någon lättare förkylning ibland. Det är i alla fall min erfarenhet. Kroppen får några extra vilodagar och dessutom brukar man känna sig extra taggad och motiverad när man väl får köra igång igen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida