söndag 31 oktober 2010

Mot Kiruna

Dom senaste dagarna har det blivit en hel del pass på konstsnöslingan här i Östersund, och det är verkligen grymt bra att den finns. Den här perioden kan annars vara rätt problematisk för oss skidåkare, då det brukar vara för halt för både rullskidor och löpning, så därför är det toppen att man kan plocka fram skidorna redan såhär tidigt på säsongen! Dessutom är det ju bra mycket roligare än rullskidor och löpning! Såhär såg det ut i alla fall ut i fredags:


Idag var det tyvärr inte lika bra förhållanden då helgens mildväder har gjort att banan blivit mera lik en skridskois än ett skidspår på vissa ställen. Därför kände jag mig som Bambi modell större på dagens intervallpass, men det gick bra ändå, fotlederna fick bara jobba lite extra, och jag höll mig på benen:) 5x8 min i varierad terräng blev det, och kroppen kändes rätt pigg!
Imorgon bär det av mot Kiruna, och inte till Bruksvallarna som planen var. Där är det för lite snö, men i Kiruna ska det tydligen finnas stora mängder av det vita guldet, så det kommer nog bli ett höjdarläger!
Min länksamling är uppdaterad med lite intressanta länkar för den skidintresserade så kika gärna in under fliken "länkar".
Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida