lördag 23 oktober 2010

På svensk mark

Efter en lång resdag är vi nu tillbaka i Sverige. Värmen i Portugal har vi lämnat bakom oss, och nu väntar ett betydligt kyligare klimat. Men det är ju kanske bäst att börja med acklimatiseringen, för om lite drygt en vecka är det dags för läger igen på betydligt nordligare breddgrader. Och denna gång är det på snö, i Bruksvallarna, med riktiga skidor under fötterna. Jag längtar!
Portugal-vistelsen har i alla fall varit en riktig höjdare. Solen och värmen har givit lite extra energi som kommer väl till pass nu inför den sista hårdkörningen innan säsongen. Dessutom har man ju fått en rätt schysst solbränna på köpet. Det är ju alltid ett plus!
Fyra högintensiva pass har det blivit under veckan, två på rullskidor och två på löpning. Igår morse blev det ett klassiskt "Arild-pass", 45 min A3 löpning i lätt terräng. Det var verkligen ett sånt där pass som satte sina spår, för kroppen var allt annat än pigg på eftermiddagens distanspass. Återhämtningen är inte riktigt vad den borde vara och det är fortfarande några gruskorn som spökar i maskineriet. Det är med lite skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot tävlingspremiären. Ena delen av mig skulle vilja ha en träningssommar till i bagaget innan jag ställer mig på startlinjen, medan den andra delen inte vill något hellre än att få dra på sig nummerlappen igen. I vilket fall tror jag att det kommer att bli en rolig säsong, när det väl kör igång. Om tre veckor är det dags, och jag tror i alla fall att jag har bestämt mig, jag väljer att lyssna på den andra delen!




Efterrättsbuffen till både lunch och middag var det inget fel på därnere i Portugal:)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida