onsdag 3 november 2010

Fram och tillbaka

Tyvärr blev det en kort vistelse för mig i Kiruna. Redan idag åker jag hem då jag fått en mindre förkylning. Det är egentligen ingen stor grej, utan jag känner mig bara lite snuvig, men att träna är inte aktuellt på några dagar och därför är det ingen idé att vara kvar här. Då är det bättre att komma hem och bli frisk i lugn och ro. För att vara sjuk på läger är ingen höjdare. När man ser att de andra tränar under perfekta förhållanden vill man ju inget annat än att haka på. Istället får man hålla sig isolerad, och blir i det närmaste betraktad som att man bär på en livsfarligt smittsam sjukdom. Men samtidigt är det förståeligt och det är ju så det måste vara. Det här är ju vårt jobb och att hålla sig frisk är en förutsättning för att man ska lyckas i skidspåret, och det sista man själv vill är att smitta andra.
Självklart är det inte optimalt att bli sjuk nu, 1,5 vecka innan säsongsstart, men det är bara att göra det bästa av situationen, hur klyschartat det än kan låta. Att vara less och deppig gör ju inte direkt att man blir frisk fortare. Snarare tvärtom. Därför lyssnar jag på lite skön musik och njuter av livet, för det finns trots allt värre saker än att vara förkyld.
Här i Kiruna är det i alla fall toppenförhållanden. Ungefär tre mil skidspår och riktigt vinterväder. Suget efter att åka skidor skulle inte kunna vara större! Förhoppningsvis är förhållandena okej på konstsnöspåret i Östersund, för det är där jag tänkt hålla till när förkylningen blir bättre.
Resan hit var i alla fall en av de smidigaste jag upplevt och det är verkligen bra att ha ett "eget" plan. Östersund-Kiruna på lite drygt en timme, NextJet Ski Force One är inte dumt alltså! Tyvärr kör dom inte en-persons-trafik så hemresan kan nog bli lite längre!

Kiruna flygplats i måndags

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida