måndag 15 november 2010

Gällivare nästa

Det blev en riktigt bra premiärhelg i Bruks. Andraplatsen på sprinten i lördags var givetvis höjdpunkten, och det var helt klart bättre än förväntat. Det var så himla skönt att få ett bra besked och känna att man är med i matchen, trots att träningen inte gått som planerat. Söndagens resultat är jag också rätt nöjd med. 15 km skate har aldrig varit någon favoritdistans, men jag tycker att jag fick till ett ganska bra lopp. Tekniken fungerade, och känslan var okej. En 18:e plats bland svenskarna blev det , 2 min och 13 sek bakom en suverän Hellner som vann. Han åker verkligen fort den killen!
Glädjande nog har helgens resultat gjort att jag blivit uttagen till världscuppremiären i Gällivare i helgen, då det är 15 km skate och stafett på programmet, och det ska verkligen bli skoj! Jag kommer att åka i den nationella kvoten (Sverige har 6 landslagsplatser + 10 nationella platser). Förhoppningsvis går det lika bra för Sverige som det gjorde för två år sedan i Gällivare, då det faktiskt blev vinst både i dam- och herrklassen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida