söndag 21 november 2010

WC-premiär!

Då var andra tävlingshelgen avklarad. Förra helgen var det Sverigepremiär och denna helg var det världscuppremiär, på Hellnerstadion i Gällivare. Igår var det 15 km skate på programmet, men mitt resultatet blev tyvärr inte något att hänga i julgranen. Kroppen kändes dock rätt pigg i början och jag tyckte att det gick bra att åka de tre-fyra första kilometerna. Då kändes det som att jag hade bra tryck i åkningen och att jag kunde driva på ordentligt i uppförsbackarna. Tyvärr tog krafterna slut lite väl fort, och trots en fantastisk publik som verkligen lyfte en fram i uppförsbackarna, blev det en jobbig resa på slutet. Men en bra genomkörare blev det och dessutom var det riktigt skoj att se Marcus vinst, Charlottes andraplats och Rickardssons tredjeplats! Vilken start för det svenska laget!
Idag körde jag startsträckan i Sveriges fjärdelag. Starten gick bra och jag fick en bra position upp i första backen, men tyvärr blev det ett konststycke a'la Bambi i den efterföljande utförsbacken som gjorde att jag vurpade. Sedan hade jag det tufft att komma in i rytmen igen och kroppen var heller inte sådär pigg som jag hade hoppats på. Jag växlade lite drygt 40 sek efter täten och förhoppningsvis kan man hänga med hela vägen nästa gång!
Även idag var det grymt roligt med alla svenska framgångar, både i toppen och på bredden! Mer inspirerad kan man knappast bli!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ni gjorde en suverän skidhelg hela teamet!
Trist att du föll, men du kommer igen :)
Det var superroligt att stå brevid och kika på er i två dagar. Lycka till i fortsättningen!

22 november 2010 kl. 09:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida