lördag 4 december 2010

En bra dag!

Det blev en riktigt rolig dag här i Düsseldorf! Jag har varit väldigt osäker på formen i veckan, och förra helgen blev ju något utav en besvikelse, så därför var det otroligt skönt att ta sig hela vägen till finalen idag. Och dessutom hade jag ju sällskap av två ytterliggare svenskar, en riktigt bra svenskdag helt enkelt!
Min dag började helt okej med en tionde plats i kvalet. I kvartsfinalen kunde jag ta starten och fick en bra resa genom hela loppet. I semin var jag lite tröttare och fick vika ner mig lite på slutet, men lyckligtvis räckte min fjärdeplats till en lucky-loser-plats i finalen. Ibland gäller det att ha lite tur:) I finalen fick jag en lite sämre start, och försökte kriga mig uppåt under hela loppet. Tyvärr hade jag svårt att plocka några positioner, och på slutet var jag helt enkelt riktigt trött. Det är faktiskt rätt jobbigt att åka skidor ibland:) Men, jag är riktigt nöjd med min sjätteplats! Tangerat personbästa i skate-sprint. Imorn fortsätter tävlandet med team-sprint, och med dagens resultat i ryggen kan nog även det bli en riktigt bra svenskdag!
Vi hörs!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja en riktigt bra dag:)
/Anna

4 december 2010 kl. 21:21  
Anonymous Kusin A-K sa...

Grattis kusin! :D /A-K

6 december 2010 kl. 16:46  
Blogger Jeppe sa...

Tack så mycket! :)

8 december 2010 kl. 16:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida