tisdag 21 december 2010

Förkylt

Någon magsjuka fick jag lyckligtvis inte, men tyvärr kom en förkylning och hälsade på istället. Vaknade upp igår med snuva och lite huvudvärk. Surt såklart, men inget att göra åt. Kanske var det därför kroppen inte kändes hundraprocentig i helgen.
Förhoppningsvis kan jag komma igång med träningen igen på torsdag eller fredag. Tiden är viktig, och man vill ju inget annat än att börja träna så fort som möjligt igen, men det gäller att inte stressa igång. Då kommer gärna förkylningen och knackar på dörren igen. Det misstaget har man gjort alltför många gånger.
Därför blir det till att kurera sig i lugn och ro, blanda en cocktail bestående av honungsvatten och pressade vitlöksklyftor och inta ryggläget i soffan. Tyvärr blir jag ganska rastlös av sådana aktiviteter, men just nu vill jag inget hellre än att bli frisk, för nästa vecka väntar nämligen Le Tour de Ski. En tävling jag absolut inte vill missa!

Jag som alltid letat efter en spark i min storlek hittade äntligen en i Norge. Tyvärr fick den inte plats i bilen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida