onsdag 1 december 2010

Havregryn, snö och parasiter

Det blev en kort vistelse i Östersund. Redan i måndags styrde jag färden vidare mot varmare breddgrader, jo, så är det faktiskt, trots att Sundsvall kanske inte är världens mest exotiska plats. Men här finns det åtminstone rent dricksvatten, och det är ju bra mycket godare än Östersunds parasitvatten. Dessutom finns det ju rätt bra med snö också, och havregryn med för den delen, allt en skidåkare behöver.
Här har jag kört dubbla pass igår och idag, tillsammans med Stockviksduon Anders Svanebo och Magnus "Manglarn" Engström. Kroppen känns rätt okej, det spritter inte i benen, och snön smälter inte bakom mig av friktionen, men ändå sådär, rätt okej.
Parasitjakten i Östersund verkar inte röna någon större framgång än så länge, så som det ser ut nu blir jag nog Sundsvallsbo för ett tag framöver. För bantningsintresserade står min lägenhet till förfogande i Östersund. Meningen "garanterad effekt" och bantningsknep är ju något som ofta förekommer. I detta fall är jag dock rätt säker på att önskad effekt uppnås. Intresseanmälan mottages i kommentatorsfältet.
Nog snack om parasiter. I helgen fortsätter världscupcirkusen till den tyska staden Düsseldorf. Det är sprint skate på lördag och teamsprint skate på söndag som står på programmet. Düsseldorf brukar vara en riktigt rolig världscup med mycket folk och bra stämning runt banan. Nytt för i år är att banan är förlängd, vilket gör den till världscupens längsta sprintbana. Inte illa. Jag är i alla fall grymt laddad och revanschsugen sen Kuusamo, och förhoppningsvis går det så fort att snön smälter bakom skidorna!

Målgång JVM-finalen 07

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida