söndag 23 januari 2011

Mr Sex

Prenumerationen fortsätter på sjätteplatsen! Det är klart att man måste vara nöjd när man går till final, men tredje sjätteplatsen i rad och fyra sjätteplatser totalt den här säsongen lämnar ändå en liten bitter eftersmak! Idag trodde jag faktiskt att det skulle räcka längre. Tyvärr blev det en sån där tävling då det blev ett himla funderande huruvida man skulle köra med fäste eller inte. I kvalet valde jag att köra med fäste och såhär i efterhand skulle jag kanske även gjort det i kvarten, och sparat armarna lite, men det är ju lätt att säga efteråt. Kvarten gick i alla fall riktigt bra, och så även semin. Var dessutom betydligt piggare i finalen denna gång om man jämför med tidigare lopp den här säsongen, så det känns i alla fall som ett steg framåt, trots att det blev ännu en sjätteplats. Nu satt det inte så mycket i uthålligheten, utan istället var det några taktiska missar som gjorde att jag än en gång fick den där irriterande sjätteplatsen. Jag kände mig rätt pigg i sista backen och valde att gå om Hattestad där, men det skulle jag aldrig gjort, för i påföljande utförsbacke surfade det förbi folk både på höger och vänster sida, och när det var dags att staka inne på upploppet låg jag plötsligt sist...
Men, trots ännu en sjätteplats är jag ändå rätt nöjd. Jag har nog aldrig varit jämnare någon säsong, trots att försäsongen inte gått som planerat. Nu hoppas jag bara att det där sista flytet infinner sig nästa gång:) En sak som är säker är i alla fall att det är grymt kul att tävla just nu. Jag njuter verkligen av varje minut!

4 kommentarer:

Anonymous Anna-Karin sa...

Synd där, blev verkligen tydligt hur bra det kan vara att ligga bakom och lura. Men otroligt bra att du är så stabil! KUL! Kramar från kusinen

23 januari 2011 kl. 17:56  
Anonymous Ewa o Rune sa...

Final igen, det är toppen! Bra jobbat! Det är verkligen spännande att se loppen!

23 januari 2011 kl. 21:16  
Anonymous Anonym sa...

Ännu en riktigt fin tävling! Bra gjort!

23 januari 2011 kl. 23:07  
Blogger Unknown sa...

Grymt!
Bättre att slipa på taktiken än fysiken ;-)
Hälsn; Håkan B

24 januari 2011 kl. 21:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida