söndag 30 januari 2011

Södra Berget runt

Idag blev det en liten smygstart på tävlandet här i Sundsvall, då jag körde Södra Berget runt, 20 km klassiskt masstart. Bestämde tidigare i veckan att det passade bra med en tävling, såhär några dagar innan SM, för att få en ordentlig genomkörare och hålla farten uppe i kroppen. Och sagt och gjort. Pappa vallade glidet och jag stod för fästet, vilket visade sig vara en bra kombination. Jag vann tävlingen, lite drygt en halvminut före Anders Svanebo. Kroppen kändes pigg, och jag fick de svar jag önskade inför SM, så det känns skönt!
Det är alltid lika roligt att köra sådana här mindre tävlingar. Det är alltid en lite speciell stämning runt banan och en härlig atmosfär. Idag var det dessutom väldigt många med, i alla åldrar, stora som små, vilket gör det extra roligt!
På onsdag är det dags för första SM-tävlingen, team sprint i klassisk stil, vilket ska bli riktigt skoj. Det blir ju något utav en hemmabana för mig då jag är född och uppvuxen i Sundsvall. Jag kör i lag tillsammans med David "Davvan" Hedlund, som även han vann en tävling idag. Grattis Davvan!
Här dyker det förmodligen upp resultat från dagens tävling inom kort: Resultat Södra Berget runt

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kul att du vann! Lycka till i SM!

31 januari 2011 kl. 22:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida