måndag 10 januari 2011

Sundsvall!

Har nu tränat på här i Sundsvall i några dagar. Blev dubbelpass i lördags, söndags, och idag, så imorn blir det en skön vilodag! Resan hit var dock allt annat än skön (nästan i klass med ditresan då Rickardsson och jag inte fick vårt bagage förrän efter 1,5 dygn). Det eviga snöandet (som jag som skidåkare egentligen borde vara glad över:) ställde till det lite på hemvägen. Vårt flyg blev försenat från München och när vi väl landade i Köpenhamn missade vi Stockholmsflyget med 5 minuter. Det innebar ombokning till 20.15-flyget från Köpenhamn och därmed missade jag även mitt flyg från Arlanda till Sundsvall med sisådär 10 min. Efter en övernattning på på Arlanda kom jag dock hem dagen därpå. Resan till Liberec på torsdag lär bli spännande! Kanske det är säkrast att slänga på sig ryggsäcken och åka skidor dit? Uppvärmd och klar liksom.
Träningen under dom här dagarna har i alla fall gått rätt bra. Då tävlandet var väldigt intensivt under Touren har jag kört några lugnare dagar med bara distansträning. Idag var det dock dags för kroppen att bekänna färg igen. 3x6 min A3 och 3x3 min A3+ blev dagens förmiddagspass uppe på Södra Berget. Jobbigt var det, men det är ju lite av tanken också. Fokus låg på att öka farten under sista minuten av intervallerna och drämma av en spurt a'la Northug de sista meterna. Nu blir det soffhäng!


Snö finns så att det räcker och blir över!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida