lördag 15 januari 2011

Tvåa! :-)

Det blev en grymt rolig andraplats i dagens team sprint tillsammans med Mats! Min bästa placering någonsin i en världscup. En sånhär bra helg hade jag knappt vågat hoppas på. Det är en sån härlig känsla att få kliva upp på prispallen. Har man gjort det en gång vill man inget hellre än att få uppleva den känslan igen!
Det var faktiskt med viss osäkerhet jag ställde mig på starlinjen idag. Team sprint brukar ofta vara tuffare än en vanlig sprint, då det blir så pass lite vila mellan loppen, och med gårdagens tävling i åtanke visste jag inte riktigt om jag skulle orka vara på topp i tre lopp. Men, det gick ju faktiskt riktigt bra! Kroppen kändes pigg, jag hittade flytet i åkningen och hade rätt bra med krafter kvar på slutet! Mats gjorde ett riktigt bra försök att hänga av Ola uppför första backen, men mannen som inte kan få mjölksyra var ruskigt stark på slutet. Grattis Norge, men på VM tar vi er;)
Tack till alla som hejjar därhemma!


5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kul att det gick så bra! Grattis!!

16 januari 2011 kl. 19:26  
Anonymous Ewa och Rune sa...

Stort GRATTIS, vilken helg och vilken kille du är!

16 januari 2011 kl. 19:37  
Anonymous Anonym sa...

Riktigt bra kört!! Hejar på dej :) Lycka till nästa helg också!

16 januari 2011 kl. 21:28  
Anonymous Anonym sa...

Mustigt kört!!

17 januari 2011 kl. 02:45  
Blogger Jeppe sa...

Tackar, bockar och bugar för gratulationerna! :-)

17 januari 2011 kl. 23:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida