torsdag 24 februari 2011

Femma på VM! :)

Shit vilken dag! Jag har nog aldrig upplevt något större som skidåkare! Den slutsålda VM-arenan fullkomligen kokade emellanåt, och man fick gåshud bara av att vara där inne på stadion. Mäktigt var ordet! Jag tror jag nästan förstår hur Zlatan har det på San Siro! Norrmännen är allt bra galna i skidåkning!
Men, jag var riktigt osäker när jag ställde mig på startlinjen i morse. Fartpasset i tisdags kändes ju bra, men gårdagens test av banan kändes riktigt, riktigt segt, så därför visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Men, det gick ju bra, minst sagt! :) Vann för första gången ett kval mot hela världseliten, och det kändes som ett bra tillfälle att göra det på ett VM! :)
Min kvartsfinal gick bra och kontrollerat. Semin var lite tuffare då jag ställdes mot både Northug, Hattestad och Cologna, men lyckades trolla mig vidare på tid till finalen. Och väl i finalen gick det rätt fort, det måste jag erkänna :) Marcus gjorde en grym körning från botten av backen. Jag och Emil fastnade lite bakom Northug där, och väl på toppen tröt krafterna lite för mig. Men, en femteplats är jag grymt nöjd med. Min bästa skatesprint-placering någonsin! Och dessutom blev det ju en riktigt bra svenskdag. Guld till Marcus och brons till Emil. Grattis grabbar! En bättre start på mästerskapet kunde vi väl knappast få!
Nu ska jag faktiskt ta och njuta lite. Det glömmer man lätt såhär på mästerskap. Tack till alla som skrek sig hesa framför TVn och uppe på Kollen idag! Ni var grymma!

6 kommentarer:

Anonymous Anna sa...

Det var ett fint lopp!

24 februari 2011 kl. 22:48  
Anonymous Håkan sa...

Du körde grymt Jesper! Jag hoppas du får köra teamsprinten för då åker du hem med en medalj du också!

24 februari 2011 kl. 22:57  
Anonymous JL sa...

Vilka prestationer ni gjorde idag! Etta, trea och femma i vm är ju fantastiskt!! Du håller verkligen en hög och jämn nivå i vinter!

25 februari 2011 kl. 00:15  
Anonymous Anonym sa...

Grymt Jesper. Ser.fantastislt mycket fram emot att följa din karriär. Är uu många år kvar innan du når din peak som skidåkare!

25 februari 2011 kl. 10:25  
Anonymous Jan Sverre sa...

Grattis igjen Jesper. Morsomt å få kjøre deg til medaljesermoni. Nå kan vi veien, og vet at det kun tar 20 minutter fra olympiatoppen til Karl Johan. Kom deg med på sprint-laget så får du en ny tur dit.
Heia Sverige, men la nå Petter få ett gull da!

hilsen vm-sjåføren :-)

25 februari 2011 kl. 13:13  
Blogger Jeppe sa...

Tack allihopa för gratulationerna! :-)

26 februari 2011 kl. 13:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida