lördag 19 februari 2011

Första passet!

Förkylningen blev kortvarig som tur var. Idag kunde jag träna lite lätt igen, 1.30 klassiskt. Kroppen kändes rätt bra, så jag tror inte att förkylningen har slitit alltför mycket. Som alltid efter en förkylning har man lite högre puls än normalt, men benen och muskulaturen i övrigt brukar kännas pigg, och så var även fallet idag. Men, som alltid efter en förkylning gäller det att inte luras för mycket av dom utvilade musklerna, utan istället hålla lite koll på pulsen, så att man kommer igång med träningen i lagom tempo. I vilket fall känns det skönt att vara igång igen, och förhoppningsvis har de extra vilodagarna bara varit bra! Det är så jag ser det.
Men, något som är positivt med att inte tävla i helgen är ju att man får se skidåkningen på TV, för första gången den här säsongen! Men, jag måste erkänna att jag gärna hade tävlat själv, inte minst i morgon :-)
Förresten kan ni hädanefter även följa mig på Twitter: http://twitter.com/jespermodin
Nu ska jag skrika mig hes framför TVn!

2 kommentarer:

Anonymous Ewa och Rune sa...

Skönt att det blev en kortvarig förkylning och härligt att du kan träna igen! Lycka till på VM! Vi håller tummarna!

20 februari 2011 kl. 20:30  
Anonymous Anna sa...

Det är så bra att du är igång igen.

21 februari 2011 kl. 09:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida