måndag 28 februari 2011

I landet där alla åker skidor!

Dagarna här på VM flyter på. Torsdagens VM-lopp var verkligen en urladdning och dagen efter var benen inte mycket pigga, men sen så har jag ändå tränat på lite med dubbla pass både i lördags och igår. Idag har jag faktiskt en skön vilodag!
Man märker verkligen att det är en helt annan skidkultur här i Norge. Så mycket folk jag möter här ute i spåren på en dag, gör jag inte på ett år i Östersund! Små som stora och gamla som unga. Alla åker verkligen skidor, och det är faktiskt rätt häftigt! Men sen så är det ju ganska unikt med så här bra skidspår mitt i en storstad. Man blir lika förvånad varje gång man ser någon kliva av tunnelbanan här uppe vid Sognsvann (där vi bor) med ett par skidor i handen.
På onsdag är det team-sprint på VM-programmet och vi får se om det blir jag eller Richie som gör Emil sällskap. Man vill ju alltid att det bästa laget ska stå på startlinjen och att dom två med den bästa formen ska åka, och därför kommer nog beslutet tas så sent som möjligt. Men imorn kväll vet vi nog hur det blir i alla fall!

Tårta efter sprintmedaljerna

Vårt "lekrum" där många timmar spenderas

Målgång i semifinalen (Foto: Nils Jakobsson)

Prisutdelning på Karl Johans torg inför tiotusentals norrmän (Foto: Nils Jakobsson)

Hittade min drömbil här i Oslo

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ha ha Du får nog sitta i baksätet o köra! ;-)
Kör hårt & Lycka till!!

28 februari 2011 kl. 19:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida