tisdag 22 februari 2011

På plats på VM!

Nu är jag äntligen på plats i Oslo! Idag körde jag första fartpasset sen förkylningen och passade på att bränna av några intervaller på sprintbanan. Jag tycker kroppen svarade rätt okej faktiskt. Jag brukar ofta kunna vara lite småseg efter en förkylning, speciellt första fartpasset brukar kunna vara som att åka lite i slow motion. Men idag kändes det rätt bra, och förhoppningsvis har man kickat igång systemet lite nu, så att man slipper chocka kroppen på torsdag. För på torsdag kommer det gå fort. Det är en sak som är säker! Och nu är det ju inte långt kvar till säsongens stora mål! Nu börjar VM! I skidåkningens hemland. I Oslo. I Holmenkollen! Finns det något större som skidåkare än att åka ett VM i Oslo? Nej. Jag tror inte det. Eller, det måste nog vara att ta medalj här. Inför 50 000 norrmän på läktaren.
Jag träffade på Pölsa (Öystein Petersen) på dagens pass. Han frågade om jag var frisk och kry nu, och innan jag hann svara så sa han: "De ser fin ut, du er ju like höy som vanlig". Det enda jag kände mig hög på var dock mjölksyra, men Pölsa syftade nog på längden, och när det gäller den är nog allt som vanligt i alla fall, såvitt jag vet. Norskar... Han är rolig den där Pölsa!

VM-arenan idag



2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kan bara önska ett STORT Lycka till imorgon!

Hälsningar från
Barbro
som håller tummar och tår
allt vad jag förmår

23 februari 2011 kl. 12:50  
Anonymous Olivia sa...

Lycka till imorgon!!

23 februari 2011 kl. 20:42  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida