lördag 5 februari 2011

SM-Guld! :D

Äntligen höll det hela vägen! Ett SM-guld! Känns grymt roligt och stort! Men vägen dit var inte spikrak. Lyckades vurpa i semifinalen efter att jag satt staven i min egen skida. Fick jobba ikapp fältet och trycka på ordentligt för att klara mig vidare till final. Men väl i finalen gick det ju riktigt bra:) Var lite orolig att körningen i semin hade kostat för mycket, för avhängd och sexa i finalen var ju det sista jag ville bli:) Det har jag upplevt alltför många gånger! Men nu höll det hela vägen, och det känns så himla skoj. Det är ju faktiskt lite utav min hemmaplan, då jag är född och uppvuxen i Sundsvall och tränat på Södra Berget sen jag var ungefär hälften så lång som jag är idag!
Men det var ingen lätt resa i finalen. Brynte tog starten, men jag tyckte att jag hamnade i en bra position bakom honom. Innan den långa backen smet dock Calle förbi och körde riktigt hårt, och fick till och med en liten lucka till mig och Brynte som var där bakom. Men på vägen in mot stadion var det som att jag fick nya krafter, och Calle kom närmare och närmare. Jag lyckades ta mig förbi strax innan upploppet och att korsa mållinjen som segrare, här i Sundsvall, inför en fantastisk publik, kändes grymt stort!
Nu ska jag försöka konservera den här formen tills VM! :) Ikväll blir det segertårta! :)

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis!!

5 februari 2011 kl. 16:31  
Anonymous Ewa och Rune sa...

Bra kört och bra taktik! Stort GRATTIS! Jättekul att vara på plats och se dig ta ditt första SM-guld. De lär komma flera...

5 februari 2011 kl. 16:38  
Blogger Unknown sa...

Kul att se piggheten. Grattis!

5 februari 2011 kl. 17:46  
Anonymous Anonym sa...

Stort grattis!! Var på plats idag och det var riktigt roligt att se dig vinna. Hoppas du slipper dina sjätteplatser i finalerna i framtiden också. Lycka till på VM!

5 februari 2011 kl. 18:46  
Blogger Tommy sa...

Grattis! Jag trodde aldrig du skulle komma tillbaka så bra efter vurpan. Riktigt imponerande! Håller med Rune/Ewa, det lär bli fler SM-guld framöver om utvecklingen håller i sig. Pallplats på VM skulle väl inte heller sitta fel..

5 februari 2011 kl. 21:37  
Blogger Jeppe sa...

Tack allihopa! :-)

10 februari 2011 kl. 20:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida