torsdag 17 februari 2011

Taskig tajming!

I tisdags morse när jag vaknade infann sig en sån där konstig känsla i kroppen. En sån som säger att allt inte står rätt till. Jag trodde först bara att jag var sliten efter ett tufft läger, men bestämde mig ändå för att vara på den säkra sidan och vila från dagens pass. När jag väl kom tillbaka till Östersund på kvällen började det mer och mer likna en förkylning och när jag vaknade upp igår morse hade jag lite ont i halsen. Idag är halsontet borta, men näsan är fortfarande inte helt hundra.
Därför har jag i samråd med Arild bestämt mig för att ställa in Drammen. Istället för att stressa igång ska jag nu fokusera på att bli helt och hållet frisk. För om en vecka väntar betydligt större äventyr.
Jag känner mig pigg i kroppen, så jag tror och hoppas att den här "mini-förkylningen" (som jag hoppas att det stannar vid) inte har förstört alltför mycket. Ibland kan det bara vara bra att få några dagars extra vila. Det här är ju egentligen kroppens sätt att säga ifrån. Så därför tänker jag inte deppa ihop över det här. Det är fortfarande en vecka kvar, och förhoppningsvis kan jag komma igång med träningen imorn eller på lördag.
Nu ska jag fortsätta dricka honungsvatten med pressade vitlöksklyftor. Det är mitt vapen mot bacillerna. Och med tanke på de senaste dagarnas intag av den fantastiska drycken lär nog även Greve Dracula hålla sig på avstånd!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Många kryapådig-hälsningar! Synd att man inte får se dig i Drammen men det är ju så tätt inpå VM. Håller tummar och tår att du är frisk tills dess!

17 februari 2011 kl. 13:46  
Anonymous Anonym sa...

Du vet att detta stärker dig jeppe! kör hårt på VM!

17 februari 2011 kl. 18:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida