onsdag 2 mars 2011

En tung dag

Vilken skit(d)tävling! Jag hade verkligen hoppats på mer idag! Det är en sak att åka dåligt på en individuell sprint. Då har man bara sig själv att tänka på, men när man förstör för någon annan känns det givetvis ännu tråkigare. Ingen är mer ledsen än jag för Emils skull. Speciellt när han är i så bra form! Men så är det... Jag gjorde det jag kunde och idag räckte det tyvärr inte. Jag var så grymt taggad inför dagen och ville verkligen visa att jag kan hålla en hel sprint eller sprintstafett. För det vet jag att jag kan!! Men just idag fanns det inte i kroppen. Nu bryter jag ihop och kommer igen som någon sa. Se framåt och inte bakåt. Det kommer nya tävlingar och nya mästerskap. Jag är grymt laddad och motiverad för resten av den här säsongen!
Det jag tar med mig från dagen är dom grymma tjejerna, Charlotte och Ida, som tog VM-guld, och vallarnas heroiska återkomst. Idag hade vi verkligen riktigt bra skidor! VM-avslutningen lär bli något att se fram emot!

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är bara att komma igen! Du har en grym potential Jesper så det är bara att köra på lite till med teknik och lite uthållighet så kommer du att krossa alla redan nästa år!

2 mars 2011 kl. 21:01  
Anonymous Ludvig R sa...

Ni gjorde det bra idag. Stå på dig och avsluta snyggt nu. I Sthlm får du posera med CG, det är jag säker på!

2 mars 2011 kl. 21:47  
Anonymous Anonym sa...

Nästa gång, då jävlar. Du är ung och får du ytterligare några säsongers träning och erfarenhet kommer du vara kung om du fortsätter att satsa hårt!

Lycka till i framtiden!

2 mars 2011 kl. 23:08  
Anonymous Anonym sa...

Det finns nya chanser och du har gått fram hela tiden i vinter, vad gör du då inte nästa år för resultat?

Kör i vind!

3 mars 2011 kl. 04:50  
Anonymous Håkan sa...

Du kommer att åka grymt i kommande mästerskap! Ta med dig den här erfarenheten och använd besvikelsen som motvivation. Inte faan vill du stå där framför kameran igen och vara skitbesviken! Gör som Sixten Jernberg, gå ut i veboden och flisa upp några par skidor, sedan kör du ett 8 timmars träningspass så snön sprutar!
Du ska ändå vara stolt över ditt VM för det var riktigt jäkla bra resultat!!

3 mars 2011 kl. 12:04  
Anonymous Peter sa...

Är övertygad om att du kommer va sprintkungen om några år! Ta tillvara på all erfarenhet från det här mästerskapet och använd det till att utvecklas! Ville bara säga det att jag har verkligen njutit av att se dig i världscupen under säsongen. Riktigt imponerad över hur fort du har utvecklats!

5 mars 2011 kl. 22:06  
Anonymous Anonym sa...

Fan de e ju bara att spöa skiten hur hela bunten nästa VM. Träna som ett djur och ät mycket spenat så ere lugnt!

Lycka till i framtiden Jesper! Håller på dig!

6 mars 2011 kl. 16:50  
Anonymous Anonym sa...

Du spände bågen, det höll inte denna gången. Måste ha varit värre att se tillbaka på loppet om du inte hade gjort det. Håller med föregående om att du ska vara stolt över din insats i VM och din säsong så här långt.

8 mars 2011 kl. 13:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida