tisdag 1 mars 2011

Team sprint

Fick veta i eftermiddag att det blir jag som gör Emil sällskap i team sprinten. Ska bli riktigt skoj att tävla igen. Jag är verkligen grymt taggad! Dagarna efter sprinten har man verkligen längtat efter att få tävla igen, och imorn är det alltså dags!
Jag kör förstasträckan och Emil andra, så för min del gäller det att se till att Emil får ett så bra utgångsläge som möjligt inför slutsträckan. Min sträckor blir mer utav "slitarsträckor" och för Emils del handlar det mer om att spara kraft, och att kunna trycka till med en sån där superspurt. Det är samma bana som i torsdags på sprinten, men klassiskt istället för fritt. På ett sätt kan den därför bli lite lättare eftersom alla partier där man jobbade på femmans växel (bara med benen) blir nu istället rena glidpartier på klassiskt. Men team sprint-tävlingar brukar ändå ofta kunna vara jobbigare än vanliga sprinttävlingar eftersom man får så pass lite vila mellan sina sträckor. I vilket fall lär det bli en spännande dag. Nu kör vi!

7 kommentarer:

Anonymous Ewa och Rune sa...

Vi håller tummarna och önskar dig och Emil lycka till - god tur!

1 mars 2011 kl. 20:17  
Blogger Tommy sa...

Jag är övertygad om att de valt de starkaste korten. Helt rätt val. Lycka till! Det ska bli riktigt kul att följa dig på TV igen!

1 mars 2011 kl. 21:26  
Anonymous Håkan sa...

Du körde grymt Jesper och det var på ett sätt härligt att se din enorma besvikelse i interjuven efter loppet. Jag tror du har helt rätt inställning och lyssna på vad Emil säger i interjuven. Du fick köra grissträckan! I kommande mästerskap håller det hela vägen!!!

2 mars 2011 kl. 15:34  
Anonymous Anonym sa...

Vad hände? Vallningen? Trött? Helt förstört.

2 mars 2011 kl. 15:52  
Anonymous Henrik sa...

Bra kämpat idag! Är man slut så är man, finns inget att göra då. Du är ung och kommer åka fler VM-finaler, det är jag säker på! Lycka till i resten av säsongen! Och grattis till ett fantastiskt genombrottsår!

/Henrik

2 mars 2011 kl. 16:07  
Anonymous Anonym sa...

Du gjorde ett ASBRA lopp! Sträck på dina 2 meter, upp med hakan till 2.05 och var STOLT! :D
Hälsningar från Fluortanten

2 mars 2011 kl. 16:14  
Anonymous Anonym sa...

Du immponerade verkligen, tog dig till och körde hårt i båda sprintfinalerna! :)
Du kommer gå långt!

2 mars 2011 kl. 17:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida