onsdag 23 mars 2011

Världscupsäsongen över!

Så var den världscupsäsongen över! Shit vad tiden går fort när man har roligt, för roligt har det verkligen varit. Är otroligt nöjd med säsongen och hade aldrig vågat hoppats på sådana här resultat i höstas. En tredjeplats i totala sprintcupen, sex världscupfinaler, SM-guld och femma på VM hade jag bara kunnat drömma om. I höstas var jag mer inställd på en "mellansäsong" eftersom träningen hade gått långt ifrån planerna. Men ibland blir det inte som man tänkt sig - det blir bättre! Jag tror jag varit inne i nåt sorts flow hela säsongen. Det mesta har klaffat och formen har varit jämn, även om det sista krutet har saknats där i finalerna. Men, trots att den här säsongen knappt är slut, är jag redan sugen på att träna inför nästa, för jag vet så många saker jag kan göra bättre, och förhoppningsvis ta ytterligare några kliv.
Som sagt, tiden har gått fort och säsongen har varit intensiv och det är väl först nu man kan "landa" lite och känna lugnet. Det sliter på kroppen att resa och tävla så här mycket, att hela tiden ha fokus på nästa tävling och att aldrig kunna slappna av. Så när man väl gör det är det kanske inte så konstigt att förkylningen kommer. För det är precis vad den gjort. Hade verkligen sett fram emot att åka Sverigecup-avslutningen och SM-stafetten i Piteå i helgen, men nu är jag väldigt osäker på om det blir någon start.
Och just det, så var det ju det här med skidkillar-kalendern (http://skidkillar.se/). Fick en fråga av Adam Johansson i samband med SM om jag ville vara med och jag tänkte att det kunde vara en kul grej, samtidigt som en del av pengarna går till något bra, nämligen Christoffer Lindqvists Rehabiliteringsfond. Han var själv en lovande skidåkare, men blev förlamad i en tragisk biloloycka.
Så, sagt och gjort. Nu går den att beställa. Skicka ett mail till jesper.modin@gmail.com så dimper den ner i posten några dagar senare. 150 riksdaler är priset!
Nu ska jag fortsätta dricka honungsvatten med vitlök!

Prisutdelning totala sprintvärldscupen

2 kommentarer:

Anonymous Göllet sa...

Finns det ingen skidtjejskalender?

23 mars 2011 kl. 14:23  
Anonymous Anonym sa...

Min kalender kom med posten från Brynte idag och den ska bli konfirmationspresent tillsammans med skaterullskidor till skidåkande dottern ;) Fast, jag hade gärna behållt kalendern själv ;)

29 mars 2011 kl. 19:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida