lördag 26 november 2011

Kuusamo dag 2

Lite mindre rolig tävling idag. Men så är det ibland. Hade verkligen ingen kropp på topp. Det var mjölksyra från start och stumma ben. Därför tänker jag på sjundeplatsen från igår istället. Såhär en dag efteråt är jag betydligt mer nöjd. Det var trots allt min bästa säsongspremiär någonsin i sprintvärldscupen. Man har ju en tendens att höja kraven på sig själv allt eftersom. För ett år sen hade jag varit grymt nöjd med den placeringen. Men har man varit där en gång vill man självklart högre nästa gång. Man sätter upp nya mål och siktar mot högre höjder. Och i längden är det väl det som driver en framåt, bokstavligt talat.
Imorn blir det till att jaga. Det är åkare i princip varje sekund, så det lär snarare kännas som masstart istället för jaktstart. Roligt ska det bli! Får hoppas benen är piggare då. Dessutom är det ju klassiskt. Bra mycket trevligare.

Ni vet väl att ni kan följa mig på twitter: http://twitter.com/jespermodin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida