söndag 27 november 2011

Kuusamo dag 3

Ett fall framåt idag jämfört med gårdagen. Tyckte kroppen kändes rätt bra. Hade lite svårt att få fast skidorna då Kuusamo bjöd på svårvallade förhållanden, men glidet var å andra sidan riktigt bra. Jag försökte göra sex jämna varv runt den tuffa banan och tyckte att jag höll ihop loppet rätt hyfsat. Jag plockade några placeringar från mitt utgångsläge, och gick imål som 47:a. Blev 41:a på dagens etapp, runt 15 sek från världscuppoäng.
Nu är jag åter i Östersund igen, efter en riktigt smidig resa med Nextjet-planet. Knappt två timmar tog det att ta sig från Kuusamo. Resa är något man gärna gör så lite som möjligt och därför är det perfekt att ha ett eget plan då man ska ta sig till så svårtillgängliga ställen som Kuusamo.
Förresten, det är snö på backen här. Vinter tror jag det kallas. Det var verkligen på tiden.

1 kommentarer:

Anonymous Rickard Bergengren sa...

Kör hårt! Snart så kommer det!!

30 november 2011 kl. 08:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida