söndag 13 november 2011

Premiärtävling

Så var säsongen igång. Äntligen! Igår var det premiärdags i Bruksvallarna. 15 km skate stod på programmet. Verkligen ingen favoritdistans, men det är ju alltid roligt att tävla. Och trots dåligt med snö och varmt väder hade arrangörerna lyckats få till förhållandevis bra spår. Lite konstsnö kan göra underverk. Dessutom var det ett startfält som höll världscupklass. Fransmän, ryssar, kanadensare och norskar, med en viss Northug i spetsen var alla samlade i Bruks. Eller Nollthug, som det stod på hans dräkt (Anrell fick sig en liten känga av citatmaskinen från vårt västra grannland).
En 30:e plats blev det för mig, 10:a av svenskarna, 1.25 min efter segrande Maurice Manificat. Så summa summarum var det ett rätt bra lopp. Känslan i kroppen var inget vidare, men för att vara 15 km skate är jag ändå ganska nöjd. Tekniken stämde hyfsat men man märker ändå att det saknas viss fart i kroppen. Jag ser verkligen fram emot att få åka lite klassiskt framöver, och framför allt sprint. Då hoppas jag att det kan gå riktigt fort!

1 kommentarer:

Anonymous Ewa och Rune sa...

Härligt att skidsäsongen har startat! Stort LYCKA TILL med säsongen! Vi ser med spänning emot många spännande tävlingar i vinter!

14 november 2011 kl. 19:34  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida