onsdag 9 november 2011

Skidkonst på konstsnö

Snön lyser med sin frånvaro. Konstnöspåret här i Östersund har varit räddningen för oss skidåkare. Många varv har det blivit. "Yr-i-huvudet-känslan" a'la Torsby-tunneln har nästan infunnit sig. Men samtidigt är vi lyckligt lottade. Inte i hela Skandinavien har det funnits längre spår. Knappt i Mellaneuropa tror jag, om man bortser från glaciärerna. Så Östersunds kommun ska ha en stor eloge!
Förra veckan körde vi hemma-läger här i Öset, då Bruksvallarna ännu inte fått någon snö. Det blev några bra fartpass, en testtävling och lite annat smått och gott. Nya kläder fick vi också så nu slipper vi frysa till vintern. Om det nu blir någon vill säga... Dessutom hade jag påhälsning förra veckan av David "Davvan" Hedlund som checkade in på hotell Modin några dagar. God mat och bra kvalité på träningarna blev resultatet!
Till helgen blir det tävling i Bruks, på en 2-kilometersslinga förmodligen. Sju varv eller nåt i den stilen lär det väl bli. Jag får hoppas dom kör åt samma håll som vi åkt här i Östersund, då jag blivit rätt bra på högervarv.
Sen är planen att vi ska stanna kvar i Bruks söndag-torsdag och köra läger med landslaget, så förhoppningsvis har det trillat ner lite mer av det vita guldet tills dess. Jag ber till vädergudarna och kör min vanliga snödans. Den brukar fungera.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida