torsdag 22 december 2011

Hemma

Hemma i Östersund igen efter ett antal veckor på resande fot, och det känns rätt skönt. Att sova i sin egen säng är underskattat. Speciellt i mitt fall då det innebär att jag inte behöver dingla med fötterna i luften.
Tävlandet har gått ganska okej tycker jag. Med tanke på alla problem jag har haft under försäsongen, visste jag att det skulle vara svårt att vara i bra form såhär pass tidigt på säsongen. Därför är jag otroligt nöjd med team-sprinten i Düsseldorf då det blev seger tillsammans med Teodor Peterson. Det var ändå ett kvitto på att kapaciteten finns där, och det känns skönt att veta. På de andra tävlingarna har jag varit lite ojämnare och jag har känt att jag saknat den där sista formen. Därför har jag valt att avstå Tour de Ski för att istället få en bra träningsperiod nu under jul och nyår, och förhoppningsvis hitta den där formen som alla letar efter. Har jag tur gömmer den sig i Ramundberget, för det är där jag kommer att vara över jul. Jag kanske kan locka fram den med julgodis och långa turer på fjället. Tror ni den gillar ischoklad? God Jul på er alla!

1 kommentarer:

Anonymous srianta sa...

haha, du är för kul, gillar sista stycket :)! Ja Düsseldorf-segern var så grym, och ett härligt minne för oss i TV-soffan med.

13 januari 2012 kl. 19:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida