torsdag 19 januari 2012

Hit och dit

Nu var det ett tag sen sist. Förkylningen jag drog på mig under jul blev en långvarig liten rackare, men knappt en vecka innan tävlingarna i Milano kom jag igång med träningen igen. Milano blev en häftig upplevelse med sprint mitt inne i staden och mycket publik! Jag kände mig inte i någon toppform, vilket jag inte hade förväntat mig heller, då det brukar ta några veckor efter en förkylning innan kroppen har vaknat till liv. Prologen kändes dock rätt bra, då det blev en sjätteplats, men i kvartsfinalen fanns det inga krafter kvar. I vilket fall var det skönt att komma igång med tävlandet igen efter juluppehållet!
Nu är vi på plats i Otepää, efter en riktigt smidig resa med NextJet SkiForce One. Östersund-Otepää avverkades på cirka två timmar! Här är allt sig likt. Banan är densamma som ifjol och förmodligen lär det bli stakning, precis som förra året. Men det får vi veta imorn då det är dags att testa banan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida