tisdag 31 januari 2012

Silver!

Då var SM över. En silvermedalj blev årets medaljskörd, och det är jag ganska nöjd med. Silvret kom i team-sprinten tillsammans med Johan Westerlund, som gjorde en riktigt bra insats som min lagkompis! Det är ju alltid roligare att få dela medaljen med någon och därför gillar jag team-sprint extra mycket.
På den vanliga sprinten i söndags hade jag hoppats kunna försvara mitt SM-guld från ifjol lite bättre, men tyvärr var formen inte riktigt på topp och dessutom satte en vurpa i finalen stopp för den medaljchans som fanns. Tråkigt var ordet, men så är det ibland. Att stå på benen är en del av tävlingen. Men både Teo och Emil åkte grymt bra därframme i täten, och gjorde lopp som med all säkerhet hade räckt långt i en världscup. Inspirerande och roligt att se!
Imorn drar vi sprintare till Ryssland, och närmare bestämt Moskva för världscup. Ska bli riktigt kul att se Moskva, och för min del blir det första resan till Ryssland. Runt 20 minusgrader väntas det bli på torsdag då det körs skatesprint inne i staden. Myggfritt med andra ord.
Vi hörs!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida