måndag 13 februari 2012

ICA-loppet

Eftersom helgen var tävlingsfri för oss sprintare i världscupen, körde jag istället ICA-loppet i Åsarna. Ett långlopp över 45 km och så långt ifrån sprint man kan komma. Mitt första långlopp dessutom, men roligt var det! Förutom mig var även Teo och Emil från sprintlaget med. Jag hade med mig mig mor och far som drickalangare samt vallaassistans och det fungerade riktigt bra.
Tävlingen blev en sällskapsresa så som det brukar på långloppen tills det var ungefär åtta km kvar. Då, i banans längsta backe sprack fältet upp ordentligt, och vi var fem stycken som gick loss. Jag, Lars Suther, Tiio Söderhielm samt Emil och Teo. Efter ytterligare en bit sprack fältet upp ännu mer. Teo och Suther fick en liten lucka ned till mig på cirka tio sekunder och bakom mig var det en liknande lucka ned till Tiio och Emil. Trots ihärdiga försök att gå ikapp höll sig avstånden in till mål. Teo lyckades vinna spurten före Suther och för mig blev det alltså en tredjeplats, vilket jag är nöjd med! Ett kvitto på att formen kanske är påväg.
På onsdag bär det av till Polen, till ett ställe jag knappt kan uttala, än mindre stava till. Skatesprint är det som gäller, och det ska bli kul att sprinta igen! Är laddad för tävling! På fredag är det dags!
Några bilder från gårdagens distanspass. Fina förhållanden i Ösd nu!





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida