torsdag 12 april 2012

Vår

Nu var det ett tag sen sist. Säsongen är inne på sluttampen. För knappt två veckor sen var det SM i Långberget. 5-mil och stafett. Dåligt med snö var det, men trots det blev det bra tävlingar. Stafetten gick inget vidare, en åttonde plats blev det. Femmilen var en märklig historia. Innan start när alla testade skidorna var det knallhårda spår och i princip isföre. Det höll i sig i ungefär halva loppet då det plötsligt började kräksnöa. En ordentlig snöstorm blev det. Det kändes lite som att åka till fjällstationen på Kebnekaise. Men trots det var det på slutet som det började lossna för mig. Jag hade en tung start och var nere på en 25e plats som sämst, men sen lyckades jag bli 9a till slut, och det är jag hyfsat nöjd med. Distanstävlingarna har inte riktigt gått min väg den här säsongen, så därför var det skönt att få till ett ok lopp!
Påsken spenderade jag i Östersund, och det blev bland annat en tur till Åkersjön och Bydalen. Fina ställen för härlig vårskidåkning! Bra sällskap var det också! Såhär såg det ut:

Lite skoterkörning hann vi även med i Åkersjön


I Bydalen

Smiiiiiiile


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida