lördag 5 maj 2012

Vinter igen

Den första maj brukar vara startskottet för det nya träningsåret. Då är ledigheten i april slut för oss skidåkare. "Vilomånaden" är slut, rullskidorna tas fram och dom nya löpskorna springs in. Det gäller att inte börja för hårt, utan att stegra både längd på passen och tempo gradvis, så att man undviker skador. En timme löpning kan vara förödande för ovana ben ur skadesynpunkt och träningsvärken gör sig påmind alltför ofta under denna period. Lite som en ny motor man måste köra in. En nystart helt enkelt. Och för min del känns det väldigt bra att nu få börja om på nytt. Att få börja om från grunden och få en bra start på träningsåret. Jag är revanschlusten och ordentligt motiverad för att få en bättre säsong än den nyss avslutade. Att få ta mig tillbaka till den nivå jag hade säsongen igen, och gärna högre än så. Med rätt träning vet jag att det går! Dessutom väntar ett mästerskap nästa säsong. VM i Val di Fiemme - säsongens stora mål!
Såhär såg det ut när jag vaknade i Östersund i morse. Är det maj eller december?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida