fredag 15 juni 2012

Vättern

Sitter i bussen påväg ner mot (Mot)ala. Imorn är det dags för Vätternrundan. 30 mil under 8 timmar är målet. Jag kommer att cykla med 26 st mer eller mindre galna cyklister i Lag Norrbotten. 10.26 går starten imorn. Då är planen att snitta runt 40 km/h i ungefär 15 mil. Då stannar vi för ett kort stopp på ca två min, för pisspaus och vattenpåfyllning. Sen är det bara att hoppa upp på sadeln och fortsätta trampandet i ca 37 km/h till målet i Motala.
Ska bli intressant att se hur kroppen reagerar på en så pass lång tävling. Vätska och energi blir viktigt under resans gång. Likaså teknik och åkekonomi i klungan. Vi kommer att köra belgisk kedja, d.v.s två led där det ena går lite snabbare. Rotationen kommer att vara konstant förutom i långa backar och i korsningar då vi låser kedjan.
Hade helst velat ha några fler cykelmil i benen, men får lita på grundformen. Det är ju tur att man inte tar upp så mycket vind i alla fall. Dessutom hoppas jag vädergudarna är på vår sida. Som det ser ut nu ska det bli blåst och regn, så jag får väl ta och dansa soldans ikväll. Wish me luck, det behöver jag. Ja, med dansen alltså.










0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida